2010-05-21

Inga nya dämpare i år , Vad vare jag sa!!

Precis , vad vare jag sa där fick alla som inte trodde på mig, när jag sa att dom inte skulle börja med sånt larv nu, ha där fick ni! ;)
-----------------------------------------------
Det blev inget förbud mot de gamla ljuddämparna inom speedwaysporten.

Förarnas protester hjälpte, denna säsong.
Relaterat– Skönt att de lyssnade på oss. Nu hoppas jag att man provar ut och tar fram nya dämpare så vi inte får samma problem igen, säger svenske VM-föraren Andreas Jonsson till TT.
Jonsson var en av testpiloterna tidigare i veckan när de nya ljuddämparna testades och han var då kritisk till alla modeller.
– Vi har lyssnat på förarna som pratat om säkerheten, men till nästa år kommer de nya ljuddämparna att införas. Det har funnits en del tekniska besvärligheter med de nya dämparna och jag både tror och hoppas att det kommer nya modeller under säsongen som vi kan testa, säger Per Westling, generalsekreterare på Svemo, till TT.
Piraternas lagledare Stefan Andersson var belåten med fredagens beslut.
– Skönt att Svemo tar ett klokt beslut och det var det enda rätta beslut de kunde ta. Det hade ju inte fungerat att införa det redan den här säsongen.
Men de nya dämparna införs till nästa säsong?
– Ja, så är det. Men nu får ju alla tid att testa det ordentligt och man kan få fram en bra produkt som fungerar som den ska. Så har inte varit fallet nu.
Fredagens beslut innebär inte helt fritt fram för de gamla ljuddämparna. I alla tävlingar som arrangeras av Fim (Internationella motorcykelförbundet) ska de nya dämparna användas. Det betyder alla VM-tävlingar, utom VM-serien och lag-VM.
Källa Na
---------------------------------------------------------------
Någon som kan svara på min fråga??
Vad är det för fel på dom gamla ljuddämparna?
För det är ju en del av sporten att den ska låt liksom, eller??
(Kom med seriösa svar och inga larviga alltså inga oseriösa svar, Tack)

4 kommentarer:

  1. Håller bara med. Men de som bor vid motorbanor blir störda

    SvaraRadera
  2. en fråga, villka är det som är så dumma att dom bo sätter sig vid en motorstadio när dom inte gillar att det låter från den??
    och dom flesta som bor där går ju på speedwayen!

    SvaraRadera